شرط جدید پیش فروش خودرو برای ثبت نام خودرو-راهبرد معاصر

شرط جدید پیش فروش خودرو برای ثبت نام خودرو

شروط ثبت نام خودرو برای خریداران مشکلاتی را ایجاد کرده که تعداد زیادی از متقاضیان واقعی را از خرید خودرو منصرف کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 08
کد خبر: ۵۳۹۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدتی است که ثبت نام فروش فوق العاده خودرو آغاز شده و بر این اساس کمیته خودرو شرایطی را برای ثبت نام در نظر گرفته است.

 

یکی از شرایط پیش فروش خودرو عدم پلاک فعلال در خانواده است که این شرط مشکلات زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

 

یکی از متقاضیان خرید خودرو گفت: پیامکی برایم آمد که در قرعه کشی برنده شدید و وجه را تامین و واریز کنید.

 

او ادامه داد:صبح روز بعد با مشکلات زیادی مبلغ مورد نظر را تامین و واریز کردم. بعد پیامک آمد و شماره ردیف قرارداد در آن اعلام شد.

 

این متقاضی خرید خودرو گفت:در پیامک خواسته شده بود تا نمایندگی مورد نطرمان را انتخاب کنیم که این کار را انجام دادیم و بعد ۲ ساعت پیامک آمد به علت داشتن پلاک فعال خود یا خانواده نمی‌توانید ثبت نام کنید.

 

این متقاضی افزود: در صورتی که من و همسرم و دختر کوچکم هیچ پلاک فعالی نداریم و مدارک استعلام نداشتن پلاک فعال را هم تحویل قسمت امور مشتریان ایران خودرو دادیم، اما ساعت ۱ شب پیامک آمد برای تحویل مدارک به نمایندگی مراجعه کنید.

 

او گفت: صبح همه کارهایش را انجام دادیم و قرارداد را از نمایندگی گرفتیم.

 

یکی دیگر از متقاضیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه می‌گوید: جزو شرایط ایران خودرو نداشتن پلاک فعال بود، ولی گفته بودند معیار ثبت احوال هست نه یارانه.بسیاری به این مشکل بر خورد کرده اند و افراد زیادی از این وضع شکایت دارند.

 

این متقاضی افزود: اگر از اول می‌گفتند که معیار یارانه هست اول گفتند خط موبایل باید به نام شخص باشد و همه رفتند به اسم خودشون خرید کردند ما هم باید همین کاری می‌کردیم و دنبال یارانه می‌رفتیم.

 

این در حالیست که شرکت‌های خودروساز می‌گویند شرط از روز اول در کمیته خودرو اعلام شده است.

 

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید براینکه برای هر مرحله پیش فروش، ابتدا در کمیته خودرو بررسی های لازم انجام می‌شود، اظهار کرد:برای توزیع خودرو، به سمت شیوه قرعه‌کشی و بحث پلاک فعال و... رفتیم که همه مراحل در کمیته خودرو و با حضور نهاد‌های مختلف همچون ناجا و ... برگزار می‌شود، همه تلاش‌ها برای این بوده است که با متقاضیان واقعی بتوانیم عادلانه رفتار کنیم.

 

او افزود: واقعی کردن تقاضا و عادلانه بودن نحوه توزیع، دو محور اصلی طرح‌های فروش بوده است تا اولویت با مشتریان و تقاضا‌های واقعی باشد.


رحمانی تشریح کرد: در طرح فروش فوق‌العاده به دلیل اینکه محصولات با قیمت قطعی و ظرف مدت کوتاهی تحویل داده می‌شود، تمایل ما این بوده است که این خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. ضمن اینکه منطق پشت عدم پلاک فعال در خانواده، این است که خانواده‌هایی هستند که خودرو در حال حرکت دارند، اما در مقابل خانواده‌هایی هم هستند که حتی یک خودرو هم ندارند، لذا باید شرایطی فراهم شود تا اولویت با خانواده‌های بدون خودرو باشد.

 

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تاکید کرد: بنابراین موضوع عدم پلاک فعال در خانواده که تنها برای طرح فروش فوق‌العاده اعمال می‌شود، مطرح شد تا خانواده‌های بدون خودرو بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. این طرح مانند هر تغییر شرایط دیگری، ابتدا سخت و عجیب به نظر می‌آید، اما با توجه به منطقی که پشت آن وجود دارد، در حقیقت مشتریانی در اولویت قرار می‌گیرند که حتی یک خودرو هم ندارند.

 

رحمانی بیان کرد: بنابراین برای خانواده و افرادی که به طور مثال خودروی فرسوده دارند یا تعداد نفرات خانوار زیاد است، روش‌های دیگر و استفاده از سایر طرح‌های فروش وجود دارد تا بتوانند خودروی فرسوده خود را تبدیل به احسن یا بیشتر کنند.

 

او افزود: در فروش فوق‌العاده با قیمت ثابت است که این شرط در آن اعمال می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده